მასწავლებელი: ნაზიბროლა კვაჭანტირაძე
საგანი: მუსიკა
კლასი: V
დრო: 45 წთ.
გაკვეთილის თემა:,,ქართული ხალხური საკრავები”
მოსწავლეთა პროფილი: მოსწავლეთა რაოდენობა 4. არ მყავს სსსმ
მოსწავლე.
გაკვეთილის მიზანი:
ქართული ხალხური მუსიკალური საკრავების ამოცნობა, როგორც ვიზუალურად
ასევე ტემბრალურად. შეძლონ სხვადასხვა საკრავების ერთმანეთისგან განსხვავება და
გაეცნონ საკრავის წარმოშობას. შეძლონ
საკრავების დასახელება კუთხეების მიხედვით.
ე.ს.გ.სტანდარტი: მუს.დაწყ.(II).7.
საქართველოს სხვადასხვა კუთხის ხალხური
შემოქმედებისთვის დამახასიათებელი მუსიკალური ენის ელემენტების განსხვავება
საჭირო წინარე ცოდნა და უნარ-ჩვევები:
მოსწავლეებმა ცოტა
რამ იციან ქართული ხალხური საკრავების
შესახებ, ანსხვავებენ ერთმანეთისაგან საკრავებს ჟღერადობით და ახდენენ მათ დაჯგუფებას.
სასწავლო მასალა და რესურსები: სახელმძღვანელო,დაფა, ცარცი, მაკრატელი,წებოვანი ლენტი,მარკერები, ფლირჩარტი,
კომპიუტერი , პროექტორი.
შეფასება და თვითშეფასება:შეფასებას ვაწარმოებ წინასწარ მომზადებული შეფასების რუბრიკებით,
ვიყენებ განმავითარებელ შეფასებას. ( მოსწავლეთათვის ცნობილია
შეფასების რუბრიკები)
A ფაზა გამოწვევის ფაზა
საორგანიზაციო საკითხები:მისალმება, გაკვეთილის მიზნებისა
და შეფასების სქემების გაცნობა, მოსწავლეთა დასწრების აღრიცხვა.(დრო-2 წთ)
გაკვეთილის მსვლელობა:
აქტივობა N1
წინარე
ცოდნის შემოწმება/გააქტიურება’
კლასის ორგანიზების ფორმა: საერთო საკლასო
დრო : 5წთ
აქტივობის მიზანი: მოსწავლეთა წინარე ცოდნის შემოწმება( გააქტიურება)
,მოსწავლეთა მოტივაციის ამაღლება
აქტივობის აღწერა:
დაფაზე დიდი
ფორმატის ქაღალდზე გამზადებულია ამგვარი ცხრილი. მოსწავლეებს ვთხოვ გაიხსენონ და
შესაბამის გრაფაში ჩაწერონ მუსიკალური საკრავები
დასარტყამი
საკრავები
|
|
ჩასაბერი
საკრავები
|
|
სიმებიანი
საკრავები
|
B
--ფაზა
აქტივობა
N 2აქტიური
ლექცია-ახალი მასალის ახსნა /მოსწავლეთა ჩართულობით, სლაიდ-შოუ
,,ქართული ხალხური მუსიკალური საკრავები’’
კლასის ორგანიზების ფორმა: საერთო საკლასო
დრო : 10 წთ
აქტივობის მიზანი: ახალი მასალის ახსნა, გააზრება
აქტივობის აღწერა:
ინტერაქტიული პრეზენტაციის
საშუალებით მოსწავლეებს ვაწვდი (ვუხსნი)ახალ
მასალას. პროექტორის გამოყენებით
მოსწავლეებს ვაჩვენებ წინასწარ მომზადებულ სლაიდ- შოუს ,,ქართული ხალხური
მუსიკალური საკრავები’’, რათა უკეთ მოხდეს
მოსწავლეთა მიერ თემის გაგება/დასწავლა ,
მასალის დამახსოვრება (დამაგრება).
ამავდროულად დასასწავლი თემის
მიმართ მოსწავლეთა მოტივაცია
იზრდება.
აქტივობა N3
ქართულ ხალხურ
საკრავებზე შესრულებული მელოდიების მოსმენა
კლასის ორგანიზების ფორმა: საერთო საკლასო
დრო : 10 წთ
აქტივობის მიზანი: ახალი მასალის გაგება, გააზრება, დამაგრება
აქტივობის აღწერა:
ვასმენინებ ხალხურ საკრავებზე შესრულებულ მელოდიებს, მოსწავლეები ანსხვავებენ საკრავებს ჟღერადობის მიხედვით
C-ფაზა
აქტივობა N4გამოიცანი რომელი საკრავია?
კლასის ორგანიზების ფორმა: ინდივიდუალური
დრო: 5წთ
აქტივობის მიზანი: ახალი საკრავების გაგება ,გააზრება დამახსოვრება/დამაგრება,
აქტივობის აღწერა: მოსწავლეებს ვურიგებ წინასწარ გამზადებულ ტესტს ქართული ხალხური მუსიკალური
საკრავების სურათებით სადაც უნდა მიაწერონ სახელწოდება და დააჯგუფონ ჯგუფების
მიხედვით.
აქტივობა:N 5 ვიქტორინა.
კლასის ორგანიზების ფორმა: საერთო საკლასო
დრო: 10 წთ
აქტივობის მიზანი: ახალი თემის დამახსოვრება/დამაგრება
აქტივობის აღწერა: კომპიუტერის დახმარებით მოსწავლეები ავსებენ ვიქტორინას ინტერნეტ საიტი https://learningapps.org/display?v=pqjidfe6j17 https://learningapps.org/display?v=pxczrdgnv17 დახმარებით.
აქტივობა: N 6 საშინაო დავალების
მიცემა და შეფასება
კლასის ორგანიზების ფორმა: საერთო საკლასო
დრო: 3 წთ
აქტივობის მიზანი: დავალების მიცემა ,შეფასება
აქტივობის
აღწერა:ტექსტი„ქართული
ხალხური საკრავები“ გვერდი 97 (დასასწავლად)
გამჭოლი
კომპეტენციები
----მედიაწიგნიერება საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების ფლობის უნარი
----სემიოტიკური-ვერბალური და არავერბალური ინფორმაციის გააზრების
უნარი
----სწავლის სწავლა-საკუთარი საქმიანობის
დაგეგმვა
----სოციალური და სამოქალაქო კომპეტენცია-კომუნიკაცია
----ეთიკა-ქცევის წესები
----შემოქმედებითი-უნარების ცოდნის ერთობლიობა. წარმოსახვა, ახალი
ხედვა.
საშინაო დავალების ,
გაკვეთილზე ჩართულობის,
ჯგუფური მუშაობისა და
უნარების
ათვისების ხარისხის შეფასება
კრიტერიუმები
|
არადამაკმაყოფილებელი
|
დამაკმაყოფილებელი
|
კარგი
|
ძალიან
კარგი
|
საგაკვეთილო
პროცესში ჩართულობა
|
ვერ ავლენს
საგაკვეთილო პროცესში ჩართულობას
|
ნაწილობრივ
ავლენს ჩართულობას
|
კარგადაა
ჩართული საგაკვეთილო პროცესში
|
სრულად
ავლენს საგაკვეთილოპროცესში ჩართულობას
|
თანამშრომლობითი
და შემოქმედებითი უნარები(სოციალური უნარები)
|
არ
თანამშრომლობს ან ძალიან იშვიათად თანამშრომლობს კლასელებთან ,არ სცემს პატივს
სხვის აზრს,ვერ ავლენს შემოქმედებით უნარს
|
იშვიათად
თანამშრომლობს ჯგუფში, გამოხატავს
პატივისცემას სხვების მიმართ,ავლენს შემოქმედებით უნარებს
|
ხშირად
თანამშრომლობს ჯგუფში,გამოხატავს პატივისცემას სხვების მიმართ,ავლენს
შემოქმედებით უნარებს
|
ყოველთვის
თანამშრომლობს ჯგუფში,გამოხატავს პატივისცემას სხვების მიმართ,მრავალფეროვნად
ავლენს შემოქმედებით უნარებს
|
მოტივაციის
მახასიათებლები
|
არ არის
მოტივირებული
|
ნაწილობრივ
ავლენს მოტივაციას
|
კარგად არის
მოტივირებული
|
სრულად
ავლენს საგნისადმი/თემისადმი მოტივაციას
|
რესურსების
გამოყენება
|
ვერ იყენებს
სასწავლო რესურსებს
|
ნაწილობრივ
იყენებს სასწავლო რესურსებს
|
კარგად
იყენებს რესურსებს
|
მრავალფეროვნად
იყენებს სასწავლო რესურსებს
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий